דף הבית > השיטה >אבות המזון
 
התוכנית
אבות המזון
טיפים
טיפים לשבועות
טיפים לחורף
טיפים לפורים
טיפים לראש -השנה
טיפים לחנוכה
טיפים לסוכות

 

 

 

לפניכם הסבר קצר על חשיבותם של כל אבות המזון.

לכל אחד מהם יש תפקיד מאד משמעותי וייחודי בבניית גופנו ובתפקודו השותף. תפריט שיחסיר אחד מהמרכיבים יגרום לחסר משמעותי בתפקודינו. לדוגמא: העדר פחמימות בתפריט עלול להביא לסחרחורות וחולשה מאד גדולה. העדר חלבונים יגרום לבעיות בשניים או למחסור בסידן ועוד. לכן חשוב להקפיד על תפריט מאוזן ומגוון כדי שנוכל לקים את המאמר " נפש בריאה בגוף בריא"

להלן רשימת אבות המזון ובאילו מזונות הם נמצאים.

חלבונים – מצויים ב: עוף, בשר, הודו דגים, גבינות, חלב ומוצריו, ביצים, קטניות (שעועית יבשה, אפונה יבשה, עדשים)

    מסייעים
  • לבנות ולתקן את הרקמות
  • משמשים חומר בניה לגוף
  • v בסיפוק אנרגיה לגוף
  • מסייעים ביצירת נוגדנים שנלחמים בזיהומים.

פחמימות – מצויים ב: לחם לסוגיו השונים, פסטות, אטריות, תפוחי אדמה, אורז, קוואקר, תירס, גריסים, בורגול, עוגות וכל מיני המאפה השונים.
מסייעים:

  • בעיכול יעיל של המזון
  • מספקים מקור יעיל ביותר של אנרגיה
  • בתחושת שובע

שומנים – מצוי ב: כל סוגי השמנים, זית, סויה, קנולה, קוקוס, תירס, חמניות, מיונז, זיתים, אבוקדו, טחינה, חמאה, מרגרינה.

  • מספקים אנרגיה
  • מסייעים ביצירת מראה רענן ובריא של העור ובגמישותו
  • מסיסים את הויטמינים בדם.>

פירות - תפוח, פירות הדר, בננה, תות, קיווי, משמש, אפרסק, שזיף, נקטרינה, גויאבה, ועוד.
ירקות – מלפפון, עגבנייה, חסה, גזר, דלעת, פלפל ועוד.
מסייעים ב:

  • פעילות התא והגוף
  • העשרת הויטמינים והמינרלים
  • לתחושת שובע בשל העושר בסיבים תזונתיים
  • בפעילות מעיים.

 

תקנות משרד הבריאות מחייבות כל יצרן לציין את הערך הקלורי על המוצר. אשר על כן, תוכלו להיעזר בתוויות שע"ג המוצרים לצורך חישוב הקלוריות.



   
 
  copyright 2008  
 
home about systam contact success story shopping recipe group home about system recipe success story contact shopping