system
  דף הבית > השיטה >טיפים לראש השנה
 
התוכנית
אבות המזון
טיפים
טיפים לשבועות
טיפים לחורף
טיפים לפורים
טיפים לראש השנה
טיפים לחנוכה
טיפים לסוכות

 

 

 

 

ראש השנה

אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך. לא ניתן לכל חג ולכל הזדמנות לשבור אותנו, כי אחרת אין טעם בדיאטה. תמיד יש סיבה למסיבה. השאלה היא איך אנו מתמרנים ומתכוננים ומבינים שיש דרכים להצליח בחגים.
שימו לב! השנה באופן מיוחד, מתגלה קושי בכך שהחגים מגיעים סמוך לחופשת הקיץ. כלומר, אין זמן להתאושש מהיציאה מהשיגרה בחופש הגדול, ומיד מגיעים החגים.

ננסה להעלות את כל הנקודות הבעייתיות בראש השנה :

  1. קניות.
  2. שלושה וחצי ימים עם 6 ארוחות גדולות.
  3. הרבה זמן פנוי והרבה אוכל זמין.
  4. זמן הבישול.

קניות:

לקנות- מוכרחים, אבל כמויות מטורפות- לא מוכרחים.
לא ללכת שבי אחרי מבצעים.
ברגע שנכנס החג שלושה וחצי ימים אתם צריכים להתמודד עם מה שקניתם. אם קניתם 4 חבילות במבה במבצע ,או 4 עוגות זו אשליה שהם יישארו בארון כל החג ולא ניגע בהם כלל.
הסופר מפתה בהרבה סוגים של עוגות. החליטו מראש איזו עוגה אתם הולכים לאפות/לקנות תערכו רשימה בהתאם וכך לא תתפתו. חפשו מתכונים טעימים אבל דלי שומן.

לא ללכת רעבים לסופר.
ללכת עם רשימה. ככל שתהיו ממוקדים יותר, כך ההצלחה תהיה גדולה יותר.
חשוב מאוד לתכנן מה אנחנו הולכים לבשל לפני שאנחנו עורכים קניות, כי אחרת נקנה גם וגם וגם ונאכל יותר ממה שצריך.
לחשוב טוב מה אוכל בין הארוחות –ארטיק דל, מעדן, חטיף דל קלוריות וכו'. שיהיה לי על מה ליפול בין הארוחות ולא רק על עוגות עתירות קלוריות.
לא להתבייש להניח בצד ליד הקופה מצרכים מיותרים רגע לפני שמגיעים לקופה.

בישולים:

  1. לבשל כשלידכם צלחת ירקות חתוכים. במקום לטעום מהסירים לאכול עגבניות שרי, גזר, קולורבי, גמבה, מלפפון וכו'.
  2. לגבי טעימת האוכל, רובנו מכירים את הטעם של האוכל, תשתדלו לטעום כמה שפחות. כולנו יודעים פחות או יותר כמה מלח, שמן וסויה צריך.
  3. לשתות הרבה, ללעוס מסטיק, למצוץ סוכרייה.
  4. להשתדל לא לבשל בזמן שאתם עייפים מאוד או רעבים מאוד, כי הגוף מחפש אנרגיה בדמות אוכל.
  5. נסו כמה שיותר להיות מאורגנים.
  6. היזהרו מהשאריות הקטנות: מגרדים גבינה צהובה לפשטידה, שוקולד צ'יפס לעוגה או לעוגיות, אגוזים לעוגה. זה הקטן גדול יהיה!
  7. שימו מוזיקת רקע נעימה או תכנית רדיו מעניינת שתסיח את דעתכם מהרצון לאכול בזמן הבישול, ותעזור לכם לא להתפתות לטעום מהמטעמים שאתם מבשלים.
  8. השקיעו במנות של הירקות. זה יציל אתכם בזמן הארוחה. זה טעים, ממלא ומשביע.חיים ומבושלים. ואל תשכחו מרקים משביעים.
  9. חשוב להכין אוכל בכמויות מתאימות כמספר הסועדים כדי להימנע מאכילה מוגזמת ומשאריות מכשילות.

הארוחות:

חובה לדאוג למלאי גדול של ירקות. הבסיס צריך להיות הירקות.
חלה- רק פרוסה אחת. "הרי זו מנתי" וזהו!
כדאי ,השנה במיוחד לאכול בכל הסעודות בעקר חלבונים וירקות בכל הסוגים, בגלל ריבוי הארוחות ובכללם הרבה דגים ומיני בשרים.רצוי שהפחמימות היחידות יהיו לחלה.("לברכת המוציא""
מנת דג, סלטים חיים, מים או משקה דיאט כבר בהתחלת הארוחה. זה ימלא אתכם.
מנת חלבון- גם אם יש 3 מנות בשר או עוף העדיפו את הכי מיוחד.
מנת פחמימה- אורז, תפוחי אדמה וכו': עדיף לוותר, אותם יש כל השנה.
זה בסיס הארוחה. כולם ייקחו הרבה אורז ועוף ומעט שעועית ירוקה וברוקולי, ואתם תיקחו מעט אורז,( או בכלל לא) מעט עוף והמון שעועית וברוקולי וסלטים חיים.

צלחת אחת בלבד!
שימו לב! הבעיה היא לא בארוחות אלא המנות האחרונות ובין הארוחות.
עדיפות לחלבונים!
עדיף במציאות של 3 ימי חג לוותר על כל הפחמימות (פרט לפרוסת חלה) ולאכול בעיקר חלבונים. עצה זו עובדת נפלא ומונעת עליות . אם מוותרים על הפחמימות אפשר לאכול יותר חלבונים + ירקות. צרוף זה קל יותר לעיכול בחג.

מנות אחרונות:

יש לתת את הדעת לנושא הזה באופן מיוחד, כי אם אתם מתכוננים אחרי כל הארוחה הענקית לנער את המפה ו-5 דקות אחר כך- עוגות, פירות, פיצוחים, מוסים וכו', אז המערכה אבודה מראש.
חייבת כנגד כל הקינוחים האלה להיות לכם אלטרנטיבה: לפתנים (חבושים, שזיפים וכו'.), תפוח עץ אפוי, חתיכת עוגת דבש, עוגות פירות דלות שומן סורבה, פירות (ראו מתכונים).
אם בא לכם בכל זאת להרגיש שהשקעתם, אז תקנו פירות מיוחדים, ואפשר לסדר צלחת יפהפייה של פירות כמו קרמבולה, קיווי וכו'.

הארוחות עצמן:

  1. כדאי להגיע לארוחת החג אחרי מנוחה. ככל שתהיו עייפים יותר תרצו לאכול יותר.
  2. אכלו סלט או מרק בשעות אחר הצהריים, או שתי פרוסות לחם קל עם ממרח כלשהו ושתייה חמה. זה ימנע מכם את ההתנפלות בלילה.
  3. שתו 2 כוסות מים לפני הארוחה.
  4. עצת המיליון דולר: לא לבוא לארוחה עם בגד עם גומי או עם חלוק רחב, אלא עם בגד צמוד או עם חגורת בטן ויש סיכוי טוב שאחרי מנה ראשונה תרגישו מפוצצים.
  5. אם אתם מתארחים עזרו למארחת.
  6. עדיף לבחור את המאכלים שבאמת אהובים עלינו ולוותר על השאר. מומלץ לוותר על מנות ראשונות ולהסתפק במנה עיקרית.
  7. אכלו בצלחות קטנות כדי שכמויות המזון ייראו גדולות ומשביעות.
  8. שבו ליד אדם פטפטן, כך לא תהיו עסוקים רק באכילה.
  9. זיכרו כל הזמן שיש 6 ארוחות גדולות ואסור להגזים,לכן כדאי שבחלק מהם הארוחה תהיה קטנה יותר או קלה.כגון: ארוחה חלבית קלה המכילה לדוגמא: מרק דלעת, דג וירקות מאודים + סלט חסה.

הברכות:

יש לנו נטייה להיבהל מהברכות, אבל זה בסך הכול פירות, ירקות וקצת דג.
אתם יכולים לוותר על הפירות באותו יום ולאכול אותם במסגרת הברכות.
תפוח עץ -60 קלוריות. תחתכו ל-8 חתיכות עם טיפת דבש. כפית דבש- 20 קל'.
2 כפות רימון-60 קלוריות. =מנת פרי.
2 תמרים- 60 קל'= מנת פרי. מספיק גם תמר אחד.
סלק-ירק חופשי.
לוביה-חצי כוס = מנת פחמימה= 80 קל'. אפשר להסתפק בכף אחת.
ראש דג- חתיכת דג קטנה שהיא המנה הראשונה או שרק טועמים עם המזלג.
גזר-חופשי.
(חצי כוס יין-50 קל'.)
בהרבה בתים נהוג לטגן ולעשות קציצות. יש אפשרות להכין קציצות בטפלון עם תרסיס שמן או לאפות בתנור, או לאדות חלק מהירקות (זה גם מאוד בריא, כי כל הויטמינים והמינרלים נשמרים.)
שימו לב שזה בסה"כ סימנים, ברכות שבאות לסמל משהו, זו לא הארוחה עצמה...
תאמינו לי, אם הייתי באמת יודעת שאם אני אוכל תפוח בדבש, אז בטוח שהשנה תהיה מושלמת, אז אני הראשונה שהייתי אוכלת מהכול, ואפילו הייתי מחסלת צנצנת דבש...

אל תשכחו שאתם בתהליך של שינוי הרגלי אכילה, גם בחגים חייבים להפעיל את הראש, להתחבר באמת לתחושת השובע, ולא להגיע למצב של התפוצצות מרוב אוכל. להקפיד על כמויות שפויות, לא להרגיש פספוס איום שלא טעמנו מכל מנה ומנה. לשים את הגבול! הלוואי שיהיה לכולנו טוב ושתהיה שנה נפלאה.

בהצלחה ושנה טובה!!!



   
 
  © כל הזכויות שמורות למיכל פתל 2008-2010, עוצב וקודד ע"י רחל מזרחי, תחזוקה שוטפת ע"י אוראל אלימלך.  
 
home contact success story recipe grope about shopping system home about system group recipe shopping success story contact